23-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu 23-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu

23-04-16

Door: Varsha Beun

Blijf op de hoogte en volg Varsha

23 April 2016 | Malta, Qormi

Ik stond op en keek naar buiten, het was perfect weer. De zon scheen en ik had gelijk zin om eropuit te trekken. Snel werkte ik mijn ontbijt naar binnen en pakte de bus naar Valletta (die om 11;15 zou vertrekken, maar er om 11;47 nog niet was…), zodat ik daar kon overstappen op de bus naar Sliema. Toen ik daar was stapte ik precies uit voor in de duurste winkelstraat van heel Malta met winkels zoals Guess, Levi’s, Zara, G-Star en nog meer. Ik heb langs de haven gelopen, over de boulevard, richting de brug. Toen ik daar aankwam hingen er allemaal sloten aan de brug, net zoals in Parijs en Cologne. Deze sloten zijn allemaal opgehangen door koppels die getrouwd zijn in Malta, dat is traditie hier. Ik wist niet dat ze hier ook een slotjesbrug hebben, dus dat was wel een leuk nieuwtje. Ik heb rondgelopen en ben naar verschillende bezienswaardigheden geweest om foto’s te nemen. Omdat ik zo lang op de bus had moeten wachten, was ik best wel laat in Sliema en had ik een ongelooflijke trek. Ik ben een restaurant ingegaan om wat te eten. De pizza’s zagen er goed uit, dus bestelde ik er 1. De ober kwam naar me toe met de cocktail kaart, daar kon ik geen nee tegen zeggen. Een Blue Curaçao was wel eventjes dorstlessend en paste goed bij mijn pizza. Daarna ging ik Tigné point in, het grootste overdekte winkelcentrum in Malta. Alle cadeautjes voor mijn familie heb ik al ingeslagen, dus nu was het eventjes tijd om mezelf te verwennen. Er zijn daar 3 verdiepingen met kleding-, make-up-, en schoenenwinkels. Als fanatieke shopper (dat is mijn sport) keek ik natuurlijk mijn ogen uit! Dit is een paradijs voor mij! ’s Avonds zaten alle bussen die mij naar huis moesten brengen vol. 3 Bussen sloegen mij over omdat er simpelweg gewoon geen ruimte was voor extra mensen. Ik heb er ruim anderhalf uur over gedaan om naar huis te komen. Het verkeer is wel heel erg slecht geregeld hier en de wegen zijn super smal en eng. Ik kijk ook iedere keer eerst naar links en dan naar rechts, maar hier rijden ze natuurlijk aan de linker kant, dus moet ik net andersom kijken. Daar kan ik echt niet aan wennen. Toen ik thuis kwam aten we quiche en als toetje aardbeiencake. Daarna heb ik de trouwfilm van de dochter van mijn hosts gekeken en ben naar boven gegaan. Het was toen namelijk al half 11 geweest, ik was te moe om mijn blog nog te typen toen. Ik heb geskyped met thuis en daarna heb ik gewacht op de film van Beyoncé. Om 3;00 uur lokale tijd zou er op HBO een film zijn waar ze haar nieuwe album mee aankondigt. Geen één livestream deed het en ik was zoooo teleurgesteld, maar alle liedjes zijn uit! Snel het album kopen als die in de winkels ligt!

  • 24 April 2016 - 23:54

    Oma:

    Je hebt je aardig vermaakt op je vrije dag hè! Leuk!

Tags: Qormi, Malta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Varsha

A travel and internship blog dedicated to my Wiswex experience at First Steps in Malta.

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6358

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 01 Mei 2016

Malta

Landen bezocht: