21-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu 21-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu

21-04-16

Door: Varsha Beun

Blijf op de hoogte en volg Varsha

21 April 2016 | Malta, Qormi

Gisteren had ik een toetje gemaakt voor mijn hosts en voor mij; vanille-, aardbeien- en chocolade ijs met aardbeien en geraspte mint. Het verassingsdiner was een ovenschotel van aardappel en courgettes gevuld met gehakt, kaas, ham, kerrie en anijs.
Vandaag was de leukste dag tot nu toe op stage, maar wel het meest vermoeiend. Ik kreeg voor het eerst een hele groep kinderen mee van 3 jaar oud. Er waren 2 docenten ziek vandaag, want er heerst een nare ziekte in Malta, een soort griep maar dan agressiever. Daarom had ik de leiding over 7 kinderen vandaag. Ik vond het leuk om zelf te kunnen bepalen wat we gingen doen vandaag. Ik besloot om eerst eventjes alle energie van het ontbijt er buiten uit te rennen, daarna gingen we de kleine speelkamer in. Vervolgens was het tijd om te lunchen en hebben we daarna met vingerverf een bloem gemaakt en liedjes gezongen (hoofd, schouders knie en teen, de wielen van de bus etc.), want ik vind creativiteit belangrijk. De kinderen die wilden slapen, heb ik op bed gelegd en met de overgebleven kinderen ging ik bellen blazen buiten. Daarna was het tijd voor nog een ronde eten, dus heb ik alle kinderen die alleen niet goed aten, gevoerd. Het was te heet geworden om nu nog buiten te spelen, dus namen we de tijd om te ontspannen totdat de papa’s en mama’s de kinderen kwamen ophalen. Het was een gezellige en drukke dag met de kindjes, maar we hebben ook veel geknuffeld en gespeeld.
Ik ben wel een beetje trots op mezelf vandaag, want ik heb de perfecte weg naar huis gewandeld. Hahaha al 2 dagen deed ik het fout, want ik nam beide keren een verkeerde afslag, maar vandaag heb ik de weg terug gelopen die we ook heen rijden. Drie maal is scheepsrecht hè ;-). Ik heb er deze keer maar een kwartiertje over gedaan op een rustig tempo, want ik bewonder de prachtige, oude, klassieke gebouwen nog steeds stuk voor stuk.
Toen ik thuis kwam heb ik Grace geholpen met het koken van de pasta, want het voorgerecht (broccolisoep) was al klaar. Het was super lekker.
Net heb ik even geskyped met pap, mam en rex, maar nu is het bedtijd.

Illejl itajjeb


  • 22 April 2016 - 22:40

    Eva:

    Leuk wat jij met de kinderen gedaan hebt! Dat is jou wel toevertrouwd hè. Straks willen ze niet meer kwijt.
    Ja een ezel.......... maar je bent nu in één keer goed naar huis gelopen. Goed hoor ;-)

Tags: Qormi, Malta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Varsha

A travel and internship blog dedicated to my Wiswex experience at First Steps in Malta.

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 6363

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 01 Mei 2016

Malta

Landen bezocht: