17-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu 17-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu

17-04-16

Door: Varsha Beun

Blijf op de hoogte en volg Varsha

17 April 2016 | Malta, Qormi

Vandaag is het zondag, ontspandag. Ik mocht uitslapen tot hoe laat ik wilde, maar ik wil iets aan mijn vrije dagen hebben hier, dus ging ik netjes om 9;30 uur mijn bed uit. Om 10;00 uur zat ik samen met hostmama Grace aan het ontbijt. Hostapapa was naar de hockeyclub om een wedstrijd te scheidsrechteren. Rond half 2 kwam hij terug, maakten we ons klaar om naar het strand te gaan, pakten we eten in en vertrokken we richting de noordkust. Onderweg lieten mijn hostpa en –ma mij van alles zien. Net een echte sightseeing tour. Ik ben in Mellieha geweest, bij de Popeye Village. Daar is de film ‘’Popeye’’ opgenomen. Allemaal houten huisjes, het zag er heel Wild-West uit. Daarna reden we door naar de Golden Bay in Mellieha. Daar hebben 2 vrienden van mijn gastgezin een huisje gehuurd. Ik heb daar hun zoon, schoondochter, kleindochter en 2 vrienden ontmoet. Het was heel gezellig. In het begin deed ik mee aan de conversaties, we hebben wel langer dan een uur met zijn allen gepraat. Daarna kwamen er privé zaken in het Maltees, dus ben ik zelf eropuit getrokken. Ik heb een 8km lange wandeling gemaakt langs de kust, over de kliffen, richting een toren. Ik had uitzicht over het andere eiland van Malta, waar de ferry tussen pendelt. Het was bijna 4 uur, dus liep ik terug naar het strandhuisje, omdat het etenstijd was. We hebben gebarbecued. Grace had een koude rijstpasta en salade gemaakt om bij het vlees te eten. Het was heerlijk. Na het eten liep ik de andere kant op langs het water. Daar liep het heel stijl omhoog een klif op. Bovenaan de klif waaide het heel erg hard en was het fris, dus trok ik mijn vest aan. In de zon was het heerlijk weer vandaag, meer dan 25 graden, maar de wind aan de kust maakt het frisjes. Ik maakte een aantal foto’s van het uitzicht en de zon die al onder aan het gaan was en keerde toen weer terug. Het was tijd om naar huis te gaan, dus namen we afscheid van elkaar. Ik ga ze tijdens mijn verblijf hier zeker allemaal nog een keer zien, want Maltezers zijn heel hecht wat vriendschaps- en familiebanden betreft. Ze eten allemaal iedere week minimaal 1 keer bij elkaar. Eten is een moment van gezelligheid voor Maltezers. Het verbaasde mij vandaag dat veel Maltezers goed Engels kunnen praten. Ik was mijn vest verloren tijdens mijn wandeling, maar op de terugweg riep een meneer mij om hem terug te geven aan me. Hij had het zien liggen en voor me bewaard. Hij voerde een heel gesprek met me. Ik heb gevraagd aan Ray of er echt zoveel mensen Engels spreken. Hij vertelde mij dat 90% van de Maltezers Engels spreekt. Dat komt omdat ze een kolonie van Engeland zijn geweest en de laatste generaties krijgen het op school aangeleerd. Ik moet ook nog steeds wennen aan het feit dat Maltezers, net als de Engelsen, aan de linkerkant rijden. Het is echt verwarrend met rotondes en op wegen langs elkaar rijden. De wegen op Malta zijn sowieso heel gevaarlijk; geen vangrails, strepen om het midden van de weg aan te geven en veel smalle wegen waar je maar net met 2 auto’s naast elkaar past. Ik zou hier echt nog niet durven autorijden. Ik zit echt met geknepen billen door de voorruit te kijken iedere keer als er een tegenligger tegemoet komt. Het was een drukke, productieve en gezellige dag vandaag. Ik ga nu nog even naar beneden een kop thee drinken met mijn hostfamily en daarna lekker slapen, want morgen is mijn eerste stage dag!! Super spannend, ik heb er zin in!

Illejl itajjeb

Tags: Malta, Qormi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Varsha

A travel and internship blog dedicated to my Wiswex experience at First Steps in Malta.

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 6350

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 01 Mei 2016

Malta

Landen bezocht: