15-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu 15-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu

15-04-16

Door: Varsha Beun

Blijf op de hoogte en volg Varsha

15 April 2016 | Malta, Qormi

Vandaag was het eindelijk zover. Om 7 uur ging de wekker en pakte ik de laatste spullen in. Mijn broertje heeft een afscheidsbriefje voor me achtergelaten op de keukentafel en mijn papa, mama en broer brachten mij naar Schiphol. Daar hebben we elkaar gekust en geknuffeld en toen kwam het er al snel op aan dat ik in mijn eentje verder moest. Ik was nerveus, eigenlijk de hele week al een beetje, maar zodra ik door de douane was en bij de gate stond, viel er een last van mijn schouders. De gedachte dat ik alleen zou gaan vliegen, op weg naar een ander land waar ik nog nooit ben geweest was spannend, maar maakte me ook zelfbewust. Ik ben helemaal zelfstandig. In het vliegtuig zat ik aan het raam. Toen we opstegen was het bewolkt en leken de wolken op suikerspinnen. Ergens boven het zuiden van Duitsland klaarde het op en kon ik de grond zien. We vlogen op dat moment 11km boven de grond met een snelheid van 890 km/u. De vlucht duurde 3 uur en toen ik in Malta geland was, voelde ik gelijk de warme wind in mijn gezicht. Ik haalde mijn koffer op van de band en liep achter de menigte aan richting de uitgang. Daar stond er een meisje op mij te wachten met een naambordje met mijn naam erop; Beun Naomi Varsha. Beetje gehusseld hahaha. Met de taxi werd ik naar mijn gastgezin gebracht. Het huis ziet er van buiten vervallen uit, alle huizen zien er zo uit eigenlijk. De bouwstijl is klassiek, met allemaal lichtgekleurde muren en platte daken met poorten en versiersels. Het is heel mooi om te zien. Eenmaal binnen in het huis van mijn gastgezin, keek ik mijn ogen uit. Ze hebben een granieten trap, 3 verdiepingen en een tuin op het dak. De hele 3e verdieping is voor mij, want er verblijft niemand extra. Meestal heeft mijn familie vanaf eind mei tot en met november studenten in huis. Ik ben 1 van de eersten dit jaar. Grace en Raymond zijn heel gastvrij en ik voel me op mijn gemak. Ik ben met Raymond brood gaan halen bij de bakkerij in Qormi, het stadje waar ik verblijf en ik heb samen met Grace gekookt. Ik heb vandaag vooral veel met mijn gastgezin gekletst om ze beter te leren kennen. Ze ontvangen pas sinds 3 jaar studenten in huis, maar ze vinden het super leuk. Hun 2 kinderen wonen al uit huis met hun partner samen, dus hadden ze ruimte over die op deze manier goed benut wordt en ze vinden het gezellig om anderen in huis te hebben. Voor morgen hebben we ook al besproken wat we gaan doen. We gaan naar Valetta, de hoofdstad van Malta. Dat belooft een leuke dag te worden.

  • 16 April 2016 - 00:07

    Eva:

    Mooi verslag heb je geschreven.
    Je hebt dus een hele verdieping voor jou alleen , chique hoor!
    Heel veel plezier !
    Dikke kus van oma

  • 16 April 2016 - 08:49

    Papa :

    Lieve prinses,
    Leuk verhaal.
    Schrijf niet alleen wat je beleeft, maar ook hoe je het beleeft.
    Vind ik ook leuk om te lezen.
    Dikke kus en knuffel

  • 16 April 2016 - 23:36

    Marjan:

    Veel plezier dushi!
    Jij komt er wel! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Varsha

A travel and internship blog dedicated to my Wiswex experience at First Steps in Malta.

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 6360

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 01 Mei 2016

Malta

Landen bezocht: