22-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu 22-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu

22-04-16

Door: Varsha Beun

Blijf op de hoogte en volg Varsha

22 April 2016 | Malta, Qormi

Vandaag was mijn vrije dag. Om 8 uur werd ik uitgeslapen wakker en ben toen nog eventjes in bed blijven liggen. Uiteindelijk ging ik er om 8;45 uur uit om me op te frissen en om te kleden, want ik had geen idee wat de planning voor vandaag was. Eigenlijk zou ik naar Sliema gaan vandaag met Grace, maar haar kleindochter is ziek dus ging ze daarnaartoe. Samen vonden we het een goed idee als ik vandaag naar Valletta zou gaan.
Nadat ik klaar was met mijn ontbijt en mijn bed af had gehaald, vertrok ik richting de bus. Bus 61 vertrekt ieder kwartier richting Valletta, dus ik hoefde niet zo lang te wachten. Het was wel spannend om met de bus alleen in het buitenland ergens naartoe te moeten reizen, want ik was bang dat ik verkeerd uit zou stappen, maar gelukkig is alles goed gegaan. Toen ik aankwam in de hoofdstad van Malta, viel mijn mond letterlijk eventjes open. De kolossale marmeren gebouwen zijn echt prachtig. Ik heb net zoveel foto’s gemaakt tot mijn mobiel uitviel. Ik post er een paar hier op mijn blog, maar ze komen sowieso allemaal nog op Facebook, want ik het een maximum aantal foto’s die ik kan uploaden deze 15 dagen dat ik hier ben. Ik heb eerst allemaal uitzichtpunten bezocht en ben daarna gaan shoppen, want ik heb tenslotte ook een beetje vakantie.
Ik kreeg opeens een enorme trek van al dat wandelen, dus ben ik op een terras gaan zitten met uitzicht over de zee, waar ik een broodje heb besteld. Het was perfect weer om te wandelen vandaag: half bewolkt met een briesje, dus niet te warm om iets te doen. Ik ben verder gelopen naar andere monumenten die nog staan van voor WW1.
Na 10km gelopen te hebben, was het tijd om mezelf te verwennen met Aperol spritz. Ik zat tegenover de grote kerk in het hart van Valletta toen er 2 Fransozen op de loungebank naast mij kwamen zitten. Het verbaasde mij dat ze geen woord Engels spraken. De ober kwam naar ze toe en vroeg aan ze wat ze wilden drinken, maar ze verstonden hem niet. Dan is het toch niet leuk om op vakantie te gaan? Achja, ieder zijn ding. Ik spreek en versta best een aardig woordje Frans, dus bood ik me aan als vertaler tijdens het bestellen. Zowel de Fransozen als de ober waren daar erg blij mee, dus op die manier is de bestelling goed doorgekomen.
Om 6 uur had ik het grootste gedeelte van het centrum van Valletta gezien. Ik was moe en besloot om lekker naar huis te gaan, want er wachtte een heerlijke zalmschotel op mij thuis. Toen ik thuis kwam, wilden mijn hostfamily gelijk alle verhalen horen en zien wat ik gekocht heb. Trots vertelde ik dat alles goed was gegaan met de bus, ik de wegen naar alle bezienswaardigheden heb gevonden, geluncht op een klif en 2 Fransozen heb geholpen met het bestellen van hun eten. Ze vonden het prachtig om te horen.
Nu is het tijd voor een vruchtentoetje; cake met verse aardbeien!!! Mmmmmm!!!
Morgen ga ik alleen naar Sliema met de bus, want Grace moet weer met haar kleindochter naar de dokter. Ik ben benieuwd wat er mis is met haar, want toen ik haar vorige week zag, was ze nog springlevend.
Tot morgen allemaal <3

  • 22 April 2016 - 22:24

    Mama :

    Prachtige foto's en fijn dat je zo geniet. Heerlijk..... mijn kleine meid zo volwassen aan het worden

  • 22 April 2016 - 22:45

    Oma:

    Stoere meid hoor!

Tags: Malta, Qormi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Varsha

A travel and internship blog dedicated to my Wiswex experience at First Steps in Malta.

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 6347

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 01 Mei 2016

Malta

Landen bezocht: