19-04-16 en 20-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu 19-04-16 en 20-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu

19-04-16 en 20-04-16

Door: Varsha Beun

Blijf op de hoogte en volg Varsha

20 April 2016 | Malta, Qormi

Gisteren deed de site het deed, dus maak ik vandaag een verhaaltje over gisteren en vandaag.

Gisteren was een leukere dag dan maandag. Misschien komt dat omdat de werksters daar nu een beetje gewend waren aan mij, maar ik voelde me meer op mijn gemak. De kinderen kwamen ook al meer naar me toe om dingen te vragen zoals plassen en neusjes snuiten. 1 kiddo viel zelfs op mijn schoot in slaap na de lunch. Vandaag hebben we geknutseld op school. We hebben pasta geverfd om er een ketting van te kunnen maken. Dat was leuk om te doen, de kinderen zaten onder de verf en ze hadden er super veel plezier in. Het was leuk om ze zo enthousiast en druk bezig te zien. Tijdens het buiten spelen, deed ik alsof ik een monster was, net zoals maandag. Ik rende achter de kindjes aan en zei dat ik ze op zo gaan eten. Dat was gillen en lachen. Het verbaasde me tijdens de lunch wel hoeveel eten de kinderen krijgen en hoeveel eten er weggegooid wordt. Kinderen van 4 jaar krijgen een hele pizza, 4 aardbeien, hele kiwi en 2 mini BabyBells voor alleen de lunch. Laat staan de tussendoortjes. Er wordt ook niet zo slim eten uitgedeeld daar. Ze geven eerst de pizza of pasta bijvoorbeeld en daarna pas het fruit of de soep. Tuurlijk gaan ze dat daarna niet meer eten. Het is ook nog eens veel te veel, maar ja, wie ben ik om daarover iets te zeggen. Ik observeer, maar houd mijn mond.
Ik was eerder klaar van stage, om 15;40 uur al, dus besloot ik om naar huis toe te lopen. Ik belde Grace op om te zeggen dat ik niet opgehaald wilde worden en ben begonnen met lopen in de richting waar we iedere ochtend vandaan komen met de auto. Ik raakte een beetje de weg kwijt omdat ik de eerste afslag al fout was gegaan, maar door aan 2 mensen te vragen waar de polikliniek zit, vond ik alsnog mijn weg naar huis. Ik was niet eens zo heel erg omgelopen.
Als avondeten had ik aardappelpuree met courgettes en een gebakken ei met kaas en ham. Het was echt suuuuper lekker! Ray moest hockeytraining geven, dus heb ik vanaf 19;00 uur tot 22;00 uur gezellig met Grace zitten kletsen over van alles. Ze kan echt zoooooveel praten. Ik luister vooral veel naar verhalen van haar, maar het zijn hele leuke verhalen. Ik moet altijd lachen om haar, ze doet me een beetje denken aan mama als ze zo praat.

Vandaag was de beste werkdag tot nu toe. Grace heeft me gebracht zoals gewoonlijk, want ze wilt niet dat ik moe op stage aankom van lopen! ‘’Daar word ik niet moe van,’’ zei ik tegen haar, maar ze staat erop om me iedere dag te brengen. Ik kwam daar aan vandaag en werd veel warmer ontvangen. De kids kwamen me gelijk knuffelen en kussen en ik zag het Colombiaanse meisje, Andrea, weer. Ik vroeg gelijk aan haar waar ik vandaag moest helpen en zij wees me gelijk de weg. Dat was wel fijn. Ze is echt een heel warm persoon en dat is fijn. Er is nog een aardige lerares, Miss Rita. Gister heeft ze het eerste stukje samen met me mee naar huis gelopen, omdat ze dezelfde richting op moest. Jammer genoeg werkt ze morgen niet. Er is nog een Andrea en zij is ook heel erg aardig. Dus tot nu toe heb ik 3 aardige collega’s.
Wat ik vervelend vind op stage, is dat ze er geen vast schema hebben voor de kinderen. Ik ben op school gewend dat we om vaste tijden naar buiten gaan, binnen spelen, knutselen en eten, maar hier is dat anders. Iedere dag is er een schema wat er te doen is, maar niet om welke tijd. Dat wordt allemaal onderling tussendoor nog besproken. Dat voelt voor mij heel chaotisch aan en de kinderen weten ook niet waar ze aan toe zijn. Daarnaast is er ook niet zoveel variatie in de dingen die er te doen zijn voor de kinderen daar. Iedere dag is hetzelfde: buiten spelen, (veel) eten, binnen spelen, soms knutselen (niet iedere dag), eten en weer naar buiten. De kinderen zijn wel 3 uur lang buiten op een dag. Buiten staan er 2 glijbanen en er zijn 8 ballen, that’s it, dus wat er buiten van de kinderen verwacht wordt om te doen, ik heb geen idee. Ik speel tikkertje met ze en probeer maar wat, zodat de tijd ook voor mij wat sneller voorbij gaat, want vanaf 13;00 uur kijk ik bijna iedere 5 minuten op mijn horloge. Op dat moment slaan de verveling en de hitte echt toe, want het is dan altijd boven de 25 graden en ik moet een lange broek aan op mijn stageplek. Zelfs iets tot op je knieën mag niet.
Het was een drukke dag vandaag, dus vertrok ik pas om 16;15 uur. Ik ben daarna naar huis gelopen en deze keer heb ik de weg naar huis helemaal zelf gevonden.
Toen ik thuis kwam was Grace bezorgd. Ik ben gebeten door muggen. Er zitten 4 hele grote plekken op mijn armen en benen en ik voelde me niet zo lekker vandaag tijdens stage. Ik ben wel gebleven, maar ik was de hele tijd misselijk en duizelig, terwijl ik wel genoeg gegeten en gedronken heb. Morgen wil ze met me naar de dokter, want ze is bang dat het iets anders dan een mug is geweest. Ze wilde eigenlijk vandaag al met me gaan, maar ze is zo snel bezorgd dat ik heb gezegd dat we morgen gaan als ik me nog steeds niet lekker voel. Ze heeft me een verwennerij gegeven voor vanavond omdat ik niet lekker ben; een haarmasker, want ze vindt mijn haar zo prachtig lang. Hahaha ze is echt super grappig, maar wel lief.
Nu dus eventjes douchen voordat ik ga eten. Ik mocht niet meehelpen met koken vandaag, want ze wilt dat het een verrassing blijft.

  • 20 April 2016 - 20:41

    Eva:

    Lieve Varsha,

    Muggen weten jou wel altijd te vinden hè! Vervelend. Het is te hopen dat er een goed middeltje tegen bestaat.
    Het is dus nu al flink warm terwijl de zomer nog moet beginnen. Siësta houden ze er niet, begrijp ik.
    Ik hoop dat je er verder toch veel plezier hebr.
    Dikke kus van oma

Tags: Malta, Qormi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Varsha

A travel and internship blog dedicated to my Wiswex experience at First Steps in Malta.

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 6348

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 01 Mei 2016

Malta

Landen bezocht: