18-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu 18-04-16 - Reisverslag uit Qormi, Malta van Varsha Beun - WaarBenJij.nu

18-04-16

Door: Varsha Beun

Blijf op de hoogte en volg Varsha

18 April 2016 | Malta, Qormi

Wat een belabberde nacht heb ik achter de rug zeg! Ik kon mijn draai maar niet vinden, ik moest plassen, het was te warm met deken, maar te koud zonder deken. Ik denk dat ik gewoon een beetje gespannen was voor mijn eerste stage dag. Ik stond op voor het dagelijkse ochtendritueel: opfrissen en omkleden etc. Mijn hostmama heeft me naar mijn stageplek, First steps, gebracht. Dat is een particulier kinderdagverblijf. Er wordt daar alleen maar Engels gesproken tegen de kinderen tussen 1 en 3 jaar oud.
Ik kwam daar aan en het was een chaos. Het was iets voor half 9, want ik zou een welkomstgesprek hebben met de directrice om 9;00 uur. Uiteindelijk had ik dat gesprek pas na 10;00 uur. Al die tijd heb ik dus bij de verkeerde groep geholpen, omdat er bij niemand bekend was dat ik zou komen stage lopen de aankomende 2 weken. Strakjes dus nog maar eventjes mailen naar de organisatie die dit ‘’geregeld’’ heeft, want dit vind ik niet kunnen. Dat ik verkeerde papieren heb ontvangen in Malta oké, maar dat het bedrijf ook geen papieren heeft ontvangen is wel een beetje raar.
Ik werd om 16;00 uur opgehaald door mijn hostpapa, want hij werkt tegenover het gebouw waar ik stage loop en is ook op dat tijdstip klaar. Onderweg naar huis hebben we brood gehaald bij de bakkerij, omdat ik geen pauze heb gehad de hele dag en dus echt hele erge trek had. Daarna heb ik de hele middag gezellig gepraat met Grace. ’s Middags kwamen de dochter en kleindochter van mijn hosts langs. Ik heb met de kleindochter gespeeld. Ze is 5, maar spreekt super goed Engels. Er wordt geen Engels tegen haar gepraat thuis, ze leert het allemaal van YouTube filmpjes en van de televisie. Ze is echt heel erg intelligent, dat merk je aan alles; haar manier van spelen, praten en knutselen. We hebben geen tijd gehad om eropuit te trekken vandaag, omdat we pas om 20;00 uur avond gingen eten, maar dat gaan we zeker nog wel een keer aankomende week ergens doen.
Nu is het tijd om naar bed te gaan. Eventjes douchen en daarna mijn nest in. Morgen weer een nieuwe stage dag.

Illejl itajjeb

  • 19 April 2016 - 14:06

    Eva Beun:

    Lieve Varsha,

    Vervelend dat je niet goed geslapen hebt en dan een start op de school die je niet verwacht had.
    Hopen dat het vandaag (dinsdag) beter is.
    Leuk, om elke dag een verslag van je te kunnen lezen.
    Veel succes daar en zo te lezen heb je een goed gastgezin.
    Dikke kus van oma

Tags: Malta, Qormi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Varsha

A travel and internship blog dedicated to my Wiswex experience at First Steps in Malta.

Actief sinds 14 April 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6344

Voorgaande reizen:

15 April 2016 - 01 Mei 2016

Malta

Landen bezocht: